Viktig information till dig som har TV-tjänst från Telenor

20 november 2024

Telenor har valt att förändra sin TV-tjänst och deras nya TV-box kräver en bredbandstjänst för att fungera. Telenor har under hösten skickat ut information till berörda kunder om detta. Förändringen innebär att om man vill fortsätta använda Telenors TV-tjänst måste man teckna ett bredbandsavtal hos antingen Telenor eller någon annan leverantör. För frågor om denna förändring hänvisar vi till Telenors kundsupport, telefonnr. 0200-77 22 55.  

För information om övriga bredbandsleverantörer hänvisar vi till Openuniverse, telefonnummer 0770-82 55 55

Om du inte vill skaffa en bredbandstjänst behöver du byta till en annan TV-leverantör. I dagsläget erbjuder följande leverantörer olika TV-tjänster utan krav på bredband:
– Kalejdo/Junet, telefonnummer 0771-19 17 00
– Allente, telefonnummer 0770-27 27 00
– Sappa, telefonnummer 0774-444 744

Kontakta Kindahus om du vill ha en utförligare information om hur du kan gå tillväga om du önskar byta till en leverantör av TV-tjänster som inte kräver bredband.